Professional Scrum Product Owner – PSPO 1 Sertifika Sınavına Hazırlık Süreci

Değerlendirme: 5 / 5.

PSM 1 sertifika sınavına hazırlık yaparken Türkçe kaynak bulma konusunda oldukça zorlanmış ve şuna karar vermiştim; sınavı geçip bildiklerimi paylaşacağım. Öyle de yaptım ve yazı inanılmaz görüntülenme sayılarına ulaştı. Konuyla ilgili olarak bana sorulan hemen hemen tüm sorulara da yanıt vermeye çalıştım. Bu bağlamda, sertifika almanızda katkım olduysa ne mutlu bana…

Şimdi de geçtiğimiz hafta sınavına girip kazandığım PSPO sertifikasına hazırlık sürecim ile ilgili bilgileri paylaşmak istiyorum. Umarım sınava girecekler arkadaşlar için yine bir katkı sağlayabilirim.

Genel Bilgiler

PSPO sınavının genel özellikleri PSM sınavı ile benzerlikler göstermekte. Online olarak yapılmakta; yine 80 sorudan oluşmakta ve 60 dakika süreniz var.

Sınavı geçmek için 80 sorudan minimum 68‘ine doğru cevap vermeniz gerekiyor.

Sınav ücreti 200 $ (PSM icin 150$ idi).

Sınav ücretini ödediğiniz an mailinize bir şifre gelmekte ve bu şifreyi scrum.org üzerindeki sınavı başlattığınız anda ekrana girerek ilerleyebiliyorsunuz. Şifrenin geçerlilik süresi yok, dilediğiniz zaman kullanabilirsiniz.

Gelelim sınav içeriğine…

Öncelikle şunu belirtmek isterim, sınav PSM 1 sınavı ile benzerlikler gösterse de (%50 si benim görüşüme göre benzerdi) ona göre %30 daha zor.

Çok daha uzun paragraf soruları mevcut ve sayı belirtmeksizin hangileri doğru ise hepsini işaretleyin gibi hata yapmaya açık birçok soru var.

O yüzden lütfen bu sınava iyi hazırlanarak girin, sakın acele etmeyin.

Şimdi size kendi çalışma kaynaklarımı paylaşacağım…

Son sozler…

Kendi çalışma sürecimle ilgili tüm kaynakları buraya yazmaya çalıştım, sınava girecek tüm arkadaşlara şimdiden başarılar dilerim.

Herhangi bir sorunuz olması durumunda sitedeki Bana Ulaşın adımından bana yazabilirsiniz. Elimden geldiğince tüm sorulara yanıt vermeye çalışıyorum…

Saygılarımla,

Professional Scrum Product Owner – PSPO 1 Sertifika Sınavına Hazırlık Süreci’ için 3 yanıt

  1. Hocam selamlar, yazınız için çok teşekkürler emeklerinize sağlık. Bahsettiğiniz kitabı internette bulamadım ne yazık ki. Siz nerden satın almıştınız? PDF elinizde var mı acaba?

    Beğen

Yorum bırakın